13 September 2015

Belajar menjahit baju kurung Moden, Riau dan Pahang

Belajar menjahit baju kurung Moden, Riau dan Pahang. Adakah anda berminat ingin belajar menjahit baju kurung Moden, Riau dan Pahang? Jika YA, anda berada di laman yang betul. Disini ada perkongsian mengenai belajar cara menjahit baju kurung Moden, Riau dan Pahang dari tukang jahit berpengalaman iaitu Puan Salmawati Shamsudin.

Cara belajar menjahit baju kurung Moden, Riau dan Pahang ini disediakan dalam bentuk 'Ebook' yang dinamakan Panduan Menjahit Baju Kurung. Di dalam panduan menjahit baju kurung ini terdapat 5 panduan utama yang disediakan iaitu; 

  • Panduan Jahit Baju Kurung Tradisional + Kain Susun Tepi 
Panduan ini dilengkapi dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang amat mudah difahami dan diikuti secara praktikal. Kepada anda yang ingin belajar menjahit baju kurung tetapi tidak pasti bagaimana ingin memulakan minat tersebut, inilah panduan yang bertepatan dengan anda. Mari mulakan dengan belajar menjahit baju kurung. Ebook ini secara dasarnya menunjukkan cara menjahit baju kurung dan asas-asas tersebut juga dapat digunakan untuk membuat lain-lain jenis baju. 
  • Panduan Jahit Baju Kurung Moden + Kain Kipas Belakang
Panduan ini juga dilengkapi dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang amat mudah difahami dan diikuti secara praktikal. Kandungannya adalah cara menjahit baju kurung moden berserta kain kipas belakang. Kepada anda yang ingin belajar menjahit blouse dan jubah, ini adalah ebook yang amat bertepatan dengan anda. Ini kerana, teknik yang ditunjukkan terutamanya teknik menjahit dan menyambung badan dan lengan dapat digunakan untuk menjahit pelbagai jenis baju. Ebook ini secara dasarnya menunjukkan cara menjahit baju kurung moden dan asas-asas tersebut juga dapat digunakan untuk membuat lain-lain jenis baju seperti blouse dan jubah.
  • Panduan Jahit Baju Kurung Riau & Pahang + Kain Lipat Batik
Panduan ini dilengkapi dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang amat mudah difahami dan diikuti secara praktikal. Ebook ini menunjukkan cara menjahit kedua-dua jenis baju kurung iaitu baju kurung riau dan baju kurung Pahang. Ramai yang sering terkeliru dengan nama dua jenis baju kurung ini iaitu baju kurung riau dan baju kurung pahang. Baju kurung riau juga biasa dikenali sebagai baju kurung pesak gantung. Perbezaan utama pada kedua-dua baju ini adalah pada bahagian pesaknya. Cara jahitan leher yang ditunjukkan di dalam ebook ini adalah sama dengan cara menjahit leher baju kurung tradisional. Cara menjahit kain lipat batik yang juga dikenali sebagai kain selisih depan juga ditunjukkan.
  • Panduan Jahit Baju Melayu Lelaki + Seluar
Panduan ini dilengkapi dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang amat mudah difahami dan diikuti secara praktikal. Ebook ini menunjukkan cara menjahit baju melayu lelaki sama ada baju Melayu Johor atau Teluk Belanga serta baju Melayu Cengkak Musang berserta belajar menjahit seluar.
  • Panduan Jahit Pelbagai Jubah
Panduan ini dilengkapi dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang amat mudah difahami dan diikuti secara praktikal. Ebook ini menunjukkan cara menjahit jubah A cut, jubah moden, jubah princess cut (jubah kembang payung), jubah empire cut dan jubah peplum.

#PERHATIAN! -  Untuk kemudahan di masa akan datang, anda digalakkan mendapatkan kesemua panduan tersebut kerana lebih mudah serta menjimatkan.

Inilah sebahagian penerangan mengenai cara belajar menjahit baju kurung Moden, Riau dan Pahang. Sekira anda berminat ingin mendapatkan panduan ini atau ingin tahu lebih lanjut mengenai panduan menjahit ini, bolehlah klik sahaja link dibawah ini;

[+] LINK -  PANDUAN MENJAHIT BAJU KURUNG MODEN, RIAU DAN PAHANG

Sila like fanpage kami disini;

[+] Like Fanpage – Ebook Jahit Baju

No comments:

Post a Comment